September 9, 2012

Ape yang berubah?

Dgn Nama ALLAH yg Maha PENGASIH Maha PENYAYANG


Genap 2 bln 19 hr pernikahan ku dgn adinda, NorAzlinahazirah bt Mohamed, Alhamdulillah.

Ape yg brubah?

Setelah sah nya hubngan ikatan diantara aku dgn isteri, Subhanallah, betapa lega dan tenang rsanya hati.
Aku adalah kekasih halalnye! hehe

Setelah itu, berubah lah status ku drpd bujang ------> laki org, hehe
Yg haram disentuh -------> halal disentuh
Kurus -------> Gemok
Kawan -------> Pasangan Hidup
Tido sorg ------> berdua
Makan sorg -------> Isteri sediakan
Baju--------> isteri basuhkan
Berat --------> bertambah
Sayang -------> makin bertambah




Ya Allah, aku redha terhadap ape yg isteri ku lakukan, aku sgt berpuas hati & bersyukur dgn NIKMAT yg ENGKAU berikan. Andai aku pergi dulu, telah ku maaf kan sgla salah silapnya, dan tiada walau sbesar zarah pun ku simpan didlam hati terhadap ape yg telah berlaku..


Semoga syg mnjadi tetamu VVVVIP Allah di syurga ..

Ameeeen........




ku tinggalkan syair cinta ini untuk tatapan bersama, walaupon ia nye COPY PASTE, moga2 kita mngambil manfaat dari syair ini;



Ya Allah, jika aku jatuh cinta,
cintakanlah aku pada seseorang yang
melabuhkan cintanya pada-Mu,
agar bertambah kekuatanku untuk mencintaimu..
Ya Allah, jika aku jatuh cinta,
jagalah cintaku padanya agar tidak
melebihi cintaku pada-Mu..
Ya Allah, jika aku jatuh hati,
izinkanlah aku menyentuh hati seseorang
yang hatinya tertaut pada-Mu,
agar tidak terjatuh aku dalam jurang cinta terlarang..
Ya Rabbana, jika aku jatuh hati,
jagalah hatiku padanya agar tidak
berpaling dari hati-Mu..
Ya Rabbul Izzati, jika aku rindu,
rindukanlah aku pada seseorang yang
merindui syahid di jalan-Mu..
Ya Allah, jika aku rindu,
jagalah rinduku padanya agar tidak lalai aku
merindukan syurga-Mu.
Ya Allah, jika aku menikmati cinta kekasih-Mu,
janganlah kenikmatan itu melebihi kenikmatan indahnya bermunajat
di sepertiga malam terakhirmu.
Ya Allah, jika aku jatuh hati pada kekasih-Mu,
jangan biarkan aku tertatih dan terjatuh dalam perjalanan panjang
menyeru manusia kepada-Mu.
Ya Allah, jika kau halalkan aku merindui kekasih-mu,
jangan biarkan aku melampaui batas sehinggah melupakan aku
pada cinta hakiki dan rindu abadi hanya kepada-Mu.
Ya Allah Engkau mengetahui bahwa hati-hati ini telah berhimpun dalam cinta pada-Mu,
telah berjumpa pada taat pada-Mu,
telah bersatu dalam dakwa-Mu,
telah berpadu dalam membela syariat-Mu.
Kukuhkanlah Ya Allah ikatannya.
kekalkanlah cintanya.
Tunjukilah jalan-jalannya.
Penuhilah hati-hati ini
Dengan Nur-Mu yang tiada pernah pudar.
Lapangkanlah dada-dada
kami dengan limpahan keimanan kepada-Mu dan keindahan
bertawakal di jalan-Mu..

- (Syed Qutb)

Ya Allah..Kau berikanlah kekuatan kepada isteriku...
Ya Allah..Kau ampunilah segala dosa-dosa isteriku..
Ya Allah..Kau lindungilah isteriku..
Berilah dia kesabaran dan peliharalah dia agar dia selalu sihat..

Ya Allah..Kurniakanlah aku anak yang sempurna sifatnya
Ya Allah..Kurniakanlah aku anak yang soleh dan solehah
Ya Allah..Kurniakanlah aku anak yang bijak pandai
Ya Allah..Kurniakanlah aku anak yang dapat memelihara aku kelak..

Ya Allah Ya Tuhanku
Hindarilah keluargaku dari segala azab seksaan di dunia dan akhirat
Selamatkanlah Keluargaku Ya Allah..
Amin.
........................................................................................................
Abg sayang ayang kerana Allah
=)

No comments: