February 2, 2012

Uji Kesabaran?? dgn masa??

DENGAN NAMA ALLAH YG MAHA PEMURAH LAGI MAHA PENYAYANG...

Alhamdulillah, masa yang terluang pada cuti sem ni selama 3 minggu dapat ku isi dengan sesuatu yg berfaedah.

Ape lagi, wat part time job la =) mONEY2~

Sebenarnye, disamping mencari 'harta sepencarian', aku nak la jugak menimba pengalaman dalam alam pkerjaan. nak la jgak rs feel bekerja sblm aku di memasuki ke alam pekerjaan yang sebenar (insyaallah)

Minggu pertama cuti, x dapat aku lupakan apabila, aku dipanggil oleh seorang ustaz untuk di interview sbgai pmbantu di klinik perubatan islam. Aku dapat taw tentang klinik tu daripada Miss D, so aku apply la dan ustz tu panggil aku. resume di serah dan dibaca nye. Die mengangguk, mngkin tanda sebagai puas hati.
Setelah itu,die mmbentangkan masa2 bekerja kepada aku (tanda aku diterima bekerja!!!)

setelah selesai berbincang tentnag kerja, aku disuruh oleh ustaz utk tuggu di Giant Batu Cave, sbb die nak bawak aku pergi klinik die. Masa perjanjian ialah jam 3 petang.

5 minit seblum masa yg dijanjikan aku telah berada di tempat itu. menunggu kemunculan die... Tungguu.... Tunggu.. x nampak2.. hantar msj ... x dbalas.... call.... x dijawab... (dalam hati, sabaar)..

Sejam menunggu,aku mngambil kputusan untuk beredar, frust woooo... jam 4 lbih aku meronda2 kawasan sri gombak, kemudian taman melati, up lg, wangsa walk.. habis ... aku pon balik ke mahallah, sampai dekat2 pkul 5, masuk waktu asar.

Masa tu ustaz hntar msj, 'tuggu sy dtg dr bangsar'.. salah phm bc msj ni, aku pon balas, 'sy xtahu ke bangsar', ustaz blas blik,' tunggu smpai sy sampai'...

aku bergegas, dlm, frust, trus solat & ke Giant smula..

aku sampai lebih awal dr ustaz, dlam pkul  5.15pm..

kmudian kiteorg bjmpa di petrons dan trus ke klinik ustaz..

Hari yg ke 2, 

ustaz mnyuruh aku ke klinik padajam 2 ptg.. 

aku bersiap2 dan sambil di klinik pada jam 1.55pm.. lepak2 tunggu ustaz, masuk jam 2 lbih, aku msj ustz, x bls....

then aku call, x diangkat..busy kot.. lepak2 tepi bangunan... baca novel, mesej dgn miss D, cite kat die ape yg berlaku..

dala sejam lbih mnunggu,tiada respon dr ustz, aku mngmbil keputusan untuk ke Giant, nk cr barabg..

Dlam jam 5 lbih, akhir nye ustz balas msj, die tnya ku kat mane, lambat utk aku bls msj tuh..

Bincang ngn miss D, die kata mgkin ini satu uijan,

dalam 10 minit jgk kot, br aku bls, dan bgtaw die aku otw ke klinik smula..

setiba aku disana, aku cari ustz.... xde....
 Htr msj kat ust------> x dibalas....

tunggu la dlm stngah jam, dekat2 pkul 6, ust reply, 'ana dah sampai, tggu td xde, ana da sampai uia'

ERRRRMMM... oh ye ke, xpe la cm, saya blk uia dl la cmni, mlm ni sy perlu dtg ke?
UST : nnt ust bgtahu.
AKU : oK

hampaaaaaa.................

frust dgn kejadian yg blaku.. mlm tu off nset. hahahax mahu dganggu..

Bersambung....


No comments: